poniedziałek, 10 grudnia 2018

Jak udekorować choinkę, czyli ozdoby na choinkę DIY!




Tym razem nie zanudzę was na śmierć jakimiś kocimi posągami, tylko pokaże jak w łatwy i ciekawy sposób samemu zrobić  ozdoby na choinkę z... ...koralików!



Ale nie mówię tutaj o jakiś drewnianych koralikach w kształcie kuli albo sześcianu, tylko o małych owalnych, plastikowych, różnokolorowych koralikach z IKEI.




Przygotujcie więc sobie: METALOWE foremki do pierników, koraliki z IKEI, piekarnik, blachę (do pieca) i papier do pieczenia.


Zdjęcia dwóch ostatnich rzeczy pokazywać teraz wam nie będę, ale za to możecie spojżeć na wybrane przeze mnie foremki:




Jak widzicie już wcześniej przebrałam sobie koraliki, czego wy oczywiście wy nie musicie robić.
                      


INSTRUKCJA


· Na wcześniej przygotowaną blachę kładziecie dopasowany do niej papier do pieczenia. Ważne jest, aby nie wystawał on poza blachę. Jeśli papier nie przylega do tacy połóżcie w jej rogach coś ciężkiego.





· Na papierze do pieczenia ułużcie foremki do pierników (pamiętajcie: METALOWE!)


· Do foremek wsypcie koraliki. Pamiętajcie, że strona, która przylega do papieru będzie tą prawidłową stroną, więc jeśli chcecie zrobić jakąś ozdobę w kropki, albo dorobić oczko, to połóżcie koraliki w danym kolorze przed tymi w przeważającej barwie. (Wiem, dziwny język, ale nie mogłam pozwolić, żeby ,,kolorze" się powtórzyło)

Dla przykładu ja chciałam aby mój lisek był w niebieski w białe kroki, więc najpierw położyłam parę białych koralików, a potem dopiero wsypałam niebieskie:




Chcę was poinformować, że ja od razu pokazuję wam dwie tury, i że jeden papier do pieczenia można wykorzystać wiele razy.


· Po napełnieniu wszystkich foremek nastaw piekarnik na około 120° i wsadź do niego blachę (na której cały czas pracowaliście, oczywiście). Pamiętajcie, aby zrobić to bardzo delikatnie!

(I tu się wyjaśnia tajemnica ,,Czemu te foremki muszą być metalowe?" Ponieważ plastikowe roztopiły by się w piekarniku) 







Podczas czekania możecie przebrać kolejny kolor koralików!



· Kiedy koraliki się roztopią wyciągnijcie blachę z piekarnika i zostawcie ją aż zawartość foremek zastygnie.


Tak mają wyglądać roztopione koraliki z IKEI tuż przed wyjęciem ich z piekarnika:







· Gotowe! Teraz wystarczy już przeciągnąć sznurek prze jedną z dziurek między koralikami i ozdobę można wieszać na choince! (Ja niestety nie mam jeszcze choinki, więc nie pokaże wam ,,efektu choinkowego").
















Jak już mogliście zauważyć włożyłam a następnie stopiłam koraliki w foremkach do pierników 3D! )co innego, e takie pierniki nigdy nie wychodzą).








Mała rada, jeśli wybierzecie foremki z nie do końca odcinającymi się od reszty kawałkami (czyli np.: jeża) może wam wyjść to tak:







KUNIEC!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pogadajmy jak lis z lisem🍁🍂😜

Senniczek: Robert Downey Jr. - sen z niedzielnej nocy

Wyszłam na zakupy. Zarówno okolica jak i sklep były zupełnie inne niż naprawdę. Niedaleko sklepu zauważyłam RDJ. Siedział na rowerku stacj...